Saturday, July 31, 2021

AB, Afgan mülteciler için Türkiye'ye ödeme yapmayacak

 Avrupa Birliği, son zamanlarda sayıları artan Afgan mülteciler için Türkiye'ye ek yardım sağlamayı planlamamaktadır.


Avrupa Birliği geçen hafta Kabil hükümetine ve komşu ülkelere ekonomik nedenlerle ve Taliban hareketinin artan baskısı nedeniyle Afganistan'dan düzensiz göçü durdurmaları için mali yardım sağlayacağını ima etmişti.

Bu da Türkiye'nin bu yardım paketinden pay alacağı beklentisini artırdı.

Euronews'in Türkçe versiyonuna konuşan AB kaynakları, 3,5 milyar avroluk yardımın Türkiye'nin mültecilerle ilgili alacağı tek yardım paketi olduğunu söyledi.

Kaynaklar, bu yardımın Suriyeli ile Afgan arasında bir ayrım yapmadığını, bu yardımın tüm mültecileri kapsadığını ve sınır kontrol operasyonlarını desteklediğini vurgulayarak, Birliğin gündeminde yardımın değerinde değişiklik yapılmasının yer almadığına dikkat çekti. Birlik zirvesi.

Geçen Haziran ayında Avrupa Birliği zirvesinde, Türkiye ile 2016 yılında imzalanan mülteci geri dönüş anlaşmasının yenilenmesi ve Türkiye'ye kendi topraklarındaki mülteciler için 2024 yılına kadar 3,5 milyar avroluk yardım sağlanması anlaşmasına tanık olundu.

AB programı, Türkiye, Ürdün, Libya ve Suriye hükümetlerine değil, insani projeler uygulayan sivil toplum kuruluşlarına 5,77 milyar avroluk bir yardım paketi sağlıyor.

Avusturya Başbakanı, Türkiye kamuoyunun Ankara'nın sınırı geçen binlerce Afgan'a karşı sessiz kalmasıyla ilgili tartışmalara tanık olduğu bir dönemde, Türkiye'nin Afgan mülteciler için Avusturya, Almanya ve İsveç'ten daha iyi bir yer olduğunu belirtti.

No comments:

Post a Comment

"6'lı masa İmamoğlu'nun adını açıklayacak!" Hapis cezasından sonra çok konuşulacak iddia

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'na verilen hapis kararı siyaseti hareketlendirdi. İmamoğlu'nun Saraçhane'de ...