Thursday, April 28, 2022

Osman Kavala: "Ellerinde ip varsa beni asacaklardı"

 Gözaltına alınan topluluk aktivisti ve iş adamı Osman Kavala, 2016 darbe girişimi davasında kendisine verilen müebbet hapis cezasını yorumladı. 



Kavala ve diğerlerinin aynı davada yargılanmasının ardından Osman Kavala’yı ziyaret eden CHP heyeti, Can Atalay, Tayfun Kahraman ve Hakan Altınay ile cezaevinde görüştü. 

Kavala’nın cezayı yorumlayan Cumhuriyet Halk Partisi’nden Özgür Özal, 2004’te Türkiye’de askıya alınan idam cezasına atıfta bulunarak “İpleri olsa beni asarlardı” dedi. 

Kavala, “Beni bu kadar uzun süre hapiste tuttuktan sonra bana masumiyet vereceklerini beklemiyordum. Ama bu kararı da beklemiyordum. İpleri olsaydı beni asarlardı. Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası idamdır.” Dedi. 

“Bütün deliller, tarafsızlığı şüphe götürmeyen Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi hakimleri tarafından incelendi ve çürütüldü. Aynı delille beni müebbet hapis cezasına çarptırdılar, mahkemenin kararı tüm Avrupa yasalarını reddetmek anlamına geliyor” ekledi. 

İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi, Gezi davası olayları kapsamında toplum aktivisti ve muhalif iş adamı Osman Kavala’ya ağır müebbet hapis cezası vermişti. 

Kavala, önce 2013 yılında Gezi Parkı gösterilerini finanse etmekle suçlandı ve mahkeme onu bu suçlamadan beraat ettirdi ve Şubat 2020’de beraat kararı verdi, böylece polis derhal tutuklama kararı verdi. Başka bir mahkeme daha sonra onu 2016’daki kanlı darbe girişimine karışmakla suçladı. 

Yargı kararları, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin İstanbul Mahkemesi’nin kararının hukuk devleti kurallarına ve Türkiye’nin imzaladığı uluslararası yükümlülüklere açıkça aykırı olduğunu beyan etmesiyle birlikte, ulusal ve uluslararası kınama dalgasına yol açtı. 

Uluslararası Af Örgütü’ne göre, Türkiye’nin Osman Kavala ve diğer sanıkları mahkum etmesi adalete ve insan haklarına ağır bir darbe oldu.

No comments:

Post a Comment

"6'lı masa İmamoğlu'nun adını açıklayacak!" Hapis cezasından sonra çok konuşulacak iddia

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'na verilen hapis kararı siyaseti hareketlendirdi. İmamoğlu'nun Saraçhane'de ...