1958'de keşfedilen Murban, BAE'nin sürdürülebilir ekonomik kalkınmasının temeli olarak çok önemli bir rol oynadı.
İlk petrol sevkiyatı Abu Dabi’den ayrılıyor ve bununla birlikte ileride daha iyi zamanların vaadiyle. Amerikalılar gibi, Abu Dabi için de gün aynı zamanda özgürlüğü temsil ediyor. Bu durumda, yoksulluktan, hastalıktan kurtuluş ve sağlık, eğitim, temiz su, sanitasyon, kalıcı konut, hatta yollar dahil olmak üzere temel ihtiyaçlardan yoksunluğun sona ermesidir.
Bütün bunlar petrolün ihracatı ve satışı ile çok hızlı bir şekilde gelecek. İlk mütevazı sevkiyat bile yaklaşık 500.000 dolar değerindeydi veya bugünün fiyatlarıyla 3 milyon dolardan fazlaydı.
Mart 1958’de, Das Adası yakınlarındaki Umm Şaif açıklarındaki petrol sahasında petrol bulunmasının üzerinden sadece dört yıl geçti.
Şimdi ada, Abu Dabi’nin petrol üretiminin kalbi.
4 Temmuz öğleden sonra, iki römorkör British Signal’in pruva ve kıç hatlarını güvence altına alıyor ve BP tankeri kendi gücüyle Basra Körfezi’ne ilerleyinceye kadar 35.000 tonluk gemiyi yükleme platformundan hassas bir şekilde manevra yapıyor.
Tepede, bir şirket içi, takırdayan bir coğrafi alandan bölgesel olarak doğru tarih için anı yakalıyor.
British Signal, 254.544 varil petrol taşıyor, ardından uluslararası piyasalarda 458.197 dolar değerinde. O zamanlar bir varil petrol 1,80 dolar değerindeydi. 1962’de, yakında devasa Murban Bab kara sahasına katılacak olan Abu Dabi petrol üretimi, yılda 10,5 milyon varile ulaştı.
Bugün bu toplam tek bir günde üretilebilirken, petrol şu anda varil başına 117 dolar değerinde.
BAE halkına hayat değiştiren faydalar sağlayan bir ödül. 1960 yılında dünyanın en fakir ülkelerinden biriyken, şimdi en zenginlerinden biri.
Bu tarihi ilk yolculuğun anıları, o zamanlar gemide 20 yaşında bir aşçı yardımcısı olan John Small için yeniden canlandı.
Gemideki herkes gibi Small da özel bir gün olduğunu biliyordu.
Britanya’dan gelen tanker, kuzeydoğuya Arap Denizi’ne dönmeden önce Süveyş Kanalı’ndan geçerek Akdeniz’den doğuya doğru yola çıktı. Das’a geldi ve safrası boşaldıktan sonra akış hatlarına bağlandı.
Normalde bu büyüklükteki bir gemi 16 saat içinde yüklenir ve ayrılırdı, ancak bu VIP bir fırsat olduğu için sefer ertelendi.
BP günlükleri, tankerin Aden’deki rafinerisine bağlı olduğunu söylüyor. 1962 yılı incelemesinde, şimdi Enerji Enstitüsü olarak bilinen Birleşik Krallık Petrol Enstitüsü de varış noktası olarak Aden’i listeliyor.
No comments:
Post a Comment